Olsa Olsa Ayrılıyoruzdur


Bir kez olsun aç gözlerini seyret 
Ve lütfet de kulaklarına çivile sesimi 
Uzağımda olmanın en yakınındayız şimdi 
Nankörlük bu yaptığın 
Bir çocuğun geleceğinden çaldığım zamanı 
Bölüştüm ben seninle 
Bunu anlamamış olamazsın. 
Sonra genişçe halılar serdim ayaklarına 
Parmaklarına gümüş yüzükler taktım 
Parmakların kimin sıcağıyla yanıyor şimdi? 
Sonra ellerin anlamsızdı önceleyin 
Toz bulutu ellerini anlamlandıran ellerim kırılsın. 



II 

Bağışla, elimde olmadan çekimine giriyorum yine apansız 
Bunu söylemek bana düşmez ama gözlerin çok güzel 
Pınarlarından Kan Irmağı akarken de öylelerdi 
Baban ölmüştü o yıl, hatırlıyorum 
Ve oğlan çocukları gibi kazınmıştı saçların 
Sanki senin için herkes o yıl ölüverdi 
Ah! Bir bilsen ne üzücü ''herkes'' olmak. 



III 

Varsayımlara sığınmak istiyor benliğim 
Tut ki canın yine gezmek istedi 
Tut ki Avşa'dayız 
Bütün eve dönüş vapurlarını kaçırmışız senin yüzünden 
Yabancısıyız ya Avşa'nın kimseleri tanımıyoruz, 
Hiç kimseyi doğru dürüst tanımadık ki zaten 
Çözüm üreteceğim zamanı çoktan geçmişiz 
Say ki elimiz kolumuz bağlı 
Say ki Hikmet'ten de yardım isteyemem bu sefer 
Hikmet Akhisar'da, 
Ne çabuk unuttun anlatmıştım sana uzun uzun 
Hikmet: Asker arkadaşım 
Hiçbir şeyi hatırlamıyorsun yine bana dair 
Oysa ben kadınım bellemiştim seni 
Yıllar öncesi bir gündüzleyin 
Kadınım, eşim, dostum, sırdaşım. 



IV 

Dur örme kelimelerini aramıza vakit kaybetmeyelim 
Kendini anlatmana gerek yok her defasında sil baştan 
Farkında olmasan da ne zamandır tanıyorum seni 
Biliyorum, örneğin; 
Hiçbir masayla bütünleştiremediğinden 
Boşlukta tutuyorsun dirseklerini 
Ve polene alerjin var 
Ve de babanın ölüm yıl dönümlerinde 
Giymiyorsun en sevdiğin entarini. 




Al işte kahretsin ki bir kez daha vitrinindeyim zalimliğinin 
Saçlarım tam olarak ''seyrekliğin'' kelime anlamı 
Şu vaziyetimi görse ağlardı annem 
Gülüyorsun da; 
Komik olan ben miyim, 
Annemin ölümü mü, 
Saçlarım mı? 
Verecek bir cevabın olmasa da endişelenme! 
Muhacir olsak da bu dünyaya henüz ölmüyoruz 
Kaskatı kesiliyor ya bozuk vicdanlarımız, 
Olsa olsa ayrılıyoruzdur. 












Bu blogdaki popüler yayınlar

Boş Kent

İyisi Mi Uzak Duralım

Aklıevvel