Lan

Yıkıcı işleyişin hepsine çomak sokarken,
Rüyamda,
Soğuk teneşirde yenilgimi yıkıyor gassal efendi
Ölüm, merhaba!



Fakat etrafıma göre hava hoş
Onlarca,
Fark etmiyor yaşarken de
Sirk hayvanı gibiydim zaten
Telaş üstüne telaş
Ve devamlı aba altından sopa



Sanırım hırpalandıkça
Gözüme sabun kaçıyor
Merhaba deli çocukluğum,
Beyhude yıllarım
Çile, geçmişimle aramda hasarlı bir köprü.
Yalnız ben ömrü hayatımda
Bu kadar hatırşinas ve düşünür olmadım ki hiç
Yok merhabaymış
Vay beyhude yıllarımmış
Seni özledim sadece
Onu bilir onu söylerim
Diretme yanımda ol işte olgunluğumda



Yatağımdayken,
Koynumdan gitmek istersen de
Uyumaya yakın
Bin kez daha düşün mutlu gülüşlerimizi
Aklından bir sayı unut,
Not tut hakkımda bildiğin ne varsa
Sen yokken neler yaşamadım ki ben
Bir çatıdan öleyim diye atladım,
Doğdum
Unuttum tanıdığım kadınların yüzlerini
Ve huylarını
Beş kuruş etmez ve bana ilişmez gençliğim
Hatırlamıyorum her tükenişimde
Kendimi nerelerde buldum
Belki günü gelince anlattıklarımı sorarım sana
Yaz bunları aklının bir köşesine.



Önemlidir,
Bunu da yaz!
Denizi yokken memleketimin
Hep taze balık bekledim Çukurçarşı'da
Beni bu çaresizlikten kurtaracak gemiler bekledim hep
Çıkmaz sokakların karşısında.



Kaya gibi olsam da artık yazgıma dayanamıyorum
Sırtını duvarlara yaslayıp
Sabrımı ölçme istersen, yeter!
Bana doğru bir yol göster gözünü seveyim
Nereye başımı çevirsem karşımda nursuz yüzler
Ben belki de tepeden tırnağa rezil birisiyim
Ama unutma!
Unutma: Herkes mutlaka geçmişini özler.



Şimdi vakit çok geç,
Adım gibi biliyorum
Ağlamalarım kaybedişler hanesine yazılır
Elimizde son biralarımız, ılık
Ama daha ölmedik ki hiçbirimiz
Neden isimlerimiz tozlu mermer taşlarına kazınır?



Tamam, madem gitmeyi koydun kafana
Son kez olsun bana yanlış bir bilgi öğret
Ne bileyim,
Ateşli bir partizan olayım mesela sana inanıp
Kandırıp bütün akıllı taraflarımı
Beni kendine inandır
Yalan yanlış köpek gibi uluyalım mitinglerde



Kafi!
Bana güzelliklerini anlatıp durma dünyanın
Lan ben ölmek istiyorum,
Beni durdurma!
Annem öleli yıllar olmuş
Yaşamak neyime?










Bu blogdaki popüler yayınlar

Boş Kent

İyisi Mi Uzak Duralım

Aklıevvel