Kadınlar Gördüm

Kadınlar gördüm
Bir önceki günden farksız akşamüstleri,
Baştan aşağı yalanlarla yamanmış şehirlerde.
Günü geçiştirme, an'ı kurtarma dertleri,
Sanki nakışla işlenmiş yüzlerine




Kadınlar gördüm
Yağmurların bile kirini arıtmadığı kaldırımlarda
Hiç tanımadıkları adamlar karşılarında
Hepsi birbirinden çaresiz biçimde
Hepsinin ismi ortak,
Sözüm ona fahişe
Ekmek parası mı?
İlk aşk kazığı mı?
Adına ne dersen de
Kadınlar gördüm işte
Yağmurun rahmet olarak yağmadığı caddelerde




Kadınlar gördüm
İş çıkışı mesai yorgunluğu hâlâ omuzlarında
Dillerindeki kifayetsiz kelimeler
Kalplerindeki tarifi imkansız hisler
Birikmiş gözlerinde
Kadınlar gördüm,
Bakışları ifadesizce




Kadınlar gördüm
Uzun yolculuklarda tarla işlerinde
Ne dudaklarına sürmedikleri ruj
Ne hiç giymedikleri kürk umurlarında
Kadınlar gördüm
Samimi, sıcak, içten
Elleri nasır tutmuş çapa yapmaktan




Kadınlar gördüm
Hepsinde ayrı bir ses
Tende adeta ılık nefes
Kadınlar gördüm güzel ülkemde
Hepsi birbirinden mukaddes.










Bu blogdaki popüler yayınlar

Boş Kent

İyisi Mi Uzak Duralım

Aklıevvel